Ніщо не вічне і не ідеальне – навіть інтернет-сайти. «Ахіллесовою п’ятою», здатної зіпсувати враження про найкрутішому і сучасному сайті, може стати помилка 404, що означає відсутність веб-сторінки за вказаною адресою. Здавалося б, нічого страшного в цьому немає, але пара-трійка «вбитих» сторінок можуть легко зіпсувати загальне уявлення читачів про сайти.

У разі, якщо таких помилок багато, необхідно вживати заходи, адже в іншому випадку бізнес в мережі може істотно втратити у своїй ефективності.

Що значить помилка 404?

В ідеалі користувач не повинен зустрічати жодної 404-й помилки. На практиці ж цього домогтися вельми складно, якщо не неможливо, особливо якщо це інтернет-магазин з великою кількістю товарів, розділів і підрозділів. Неіснуючі сторінки можуть з’явитися при редагуванні або видаленні матеріалів, після завершення акцій або підходу кінця запасів реалізованого товару.

У деяких випадках ця помилка з’являється після зміни структури сайту або при переїзді на інший движок (CMS), а також відключення деяких плагінів і модулів.

Помилка 404 що означає фактичну відсутність веб-сторінки, є проломом для витоку дорогоцінного трафіку. Ця сторінка цілком могла існувати в минулому, але через вилучення, переміщення або коригування назви міг змінитися її URL. При цьому на неї цілком можуть вести як зовнішні, так і внутрішні посилання, але при спробі зайти на цю сторінку користувач бачить «Сторінку не знайдено». Тут же з’являється ще одна проблема – биті посилання в результаті перелинковки на віддалену сторінку. Велика кількість битих посилань шкодить ефективному seo просування. Помилку 404 потрібно усувати!

З’явилося дуже багато таких сторінок? Видалили пару розділів, і вискочила ціла сотня 404-х? Сайт може значно втратити в своїй ефективності, а тому діяти потрібно вже зараз!

Що таке помилка 404 і через що вона з’являється

Відповідь на питання «що означає помилка 404» лежить на поверхні: 404 Not Found – це стандартний код відповіді сервера, який він посилає клієнту (ПК користувача) в разі відсутності запитуваної сторінки на сайті.

Здійснюючи серфінг (переходи по сторінках сайту), веб-браузер відправляє запити серверу, який в свою чергу проводить перевірку – чи існує така сторінка взагалі, і яка інформація там знаходиться. Якщо сторінка є, сервер відправляє невидимий користувачеві код «200 ОК», якщо ж сторінка не знайдена, приходить той самий 404 Not Found. Як би там не було, кожен з кодів відповіді відстежити вручну не зможе навіть самий «прокачаний» адміністратор – для автоматизованого відстеження необхідно використовувати особливі веб-утиліти і програми. Самостійно, навіть при використанні цих утиліт, розібратися з кодами вкрай складно.

Отже, що означає 404 not found? Кожен код, що відправляється браузером, має своє унікальне значення. Перша четвірка в коді 404 означає занадто довге очікування відповіді від сервера. Друга цифра – нуль – означає неточність синтаксису, а крайня цифра праворуч – тип виниклої проблеми на стороні сервера.

Причин виникнення Error 404 Not Found може бути кілька:

  • синтаксичні помилки в урлах або «биті» лінки;
  • віддалений з веб-ресурсу документ;
  • некоректний редирект на сторінку, адреса якої був змінений;
  • неправильна робота веб-сервера.

Помилка 404 серйозно впливає на поведінкові фактори і кількість користувачів на сайті, а найголовніше – на ранжування сайту.

Пояснюється це просто: користувач переходить в потрібний йому розділ для перегляду контенту, а замість нього бачить повідомлення про Error 404. У більшості випадків (згідно зі статистикою, в 7 з 10 випадків) закриє вкладку і продовжить пошук потрібної інформації на інших сайтах. Кількість відвідувачів впаде, і, якщо ця тенденція продовжиться – подальше утримання колись потужного ресурсу стане вже нерентабельним.

І Google, і Yandex розцінюють появу постійних 404 як погіршення якості ресурсу, плавно знижуючи його позицію в пошуковій видачі. Нетривале перебування читача на сайті або повернення в пошукову видачу негативно позначається на ранжируванні по пошуковим запитам.

Що таке помилка 404 сторінка не знайдена і чому це погано

Наявність таких помилок призводить до наступних ситуацій:

  • зниження позицій в органічному пошуку – ранжування помітно погіршується, чому ресурс буквально «провалюється» у видачі;
  • сторінки 404 індексуються пошуковими системами як робочі, можуть потрапляти в позиції видачі, а значить – відсоток відмов буде невблаганно зростати;
  • погіршення ефективності промоутінга і рекламних заходів – бачили коли-небудь сторінки-рекламу, перехід до якої вибиває 404 на екран? Втрата левової частки ЦА означає, що гроші на рекламу будуть витрачені даремно;
  • падіння параметра user-friendly – користувачі потрапляють на неіснуючу сторінку, що призводить до втрати часу і викликає недовіру до сайту в цілому.

Самі користувачі стикаються зі сторінками 404 в основному тільки через «битих» посилань на веб-ресурсі. Рішення очевидно: щоб прибрати «мертві» сторінки, слід ліквідувати джерело виникнення таких посилань. Для цього використовується краулінга за допомогою спеціалізованого ПЗ, після чого URL змінюється на коректний.

Усунення подібних помилок істотно підвищить якість ресурсу – користувачі і пошуковики будуть раді стовідсотково робочого і інформативному ресурсу!

Як повинна виглядати ідеальна сторінка 404 Not Found?

Сама по собі сторінка 404 Not Found для читачів абсолютно марна. Однак гідне оформлення здатне згладити негативне враження, перетворившись на своєрідне вибачення. А головне, порожня сторінка стане куди більш інформативна і корисніша.

Вона повинна вирішувати такі завдання:

  • привертати увагу, налаштовувати на позитив;
  • пояснювати користувачам, чому вони потрапили на цю сторінку;
  • підказувати можливі варіанти.

У ваших силах зробити неіснуючу сторінку своєю перевагою! Наприклад, можна розмістити там інформацію про розпродажі і спеціальні пропозиції, форму пошуку товару або навіть зробити цілий рекламний Лендінгем! На цю сторінку можна додати все, що здатне принести користь!

 

Для досягнення подібного ефекту можна впровадити такі елементи:

  • перехід на головну сторінку;
  • форма пошуку;
  • кнопка повідомлення про битою посиланням;
  • список тематичних статей;
  • карта сайту.

Пару років назад Google встановив наступні вимоги: 404 повинна гармоніювати із загальною концепцією ресурсу, доповнюючи його графічне і змістове наповнення. А ось в Яндексі рекомендують обійтися без графічних надмірностей, оформивши сторінку 404 в аналогічній колірній гамі.

Незважаючи на фактичну непотрібність 404 сторінка може додати сайту потрібний функціонал – і оформляти її потрібно правильно. Якщо загальний дизайн і змістове наповнення вашого ресурсу офіціозні і суворі, достатнього пари-трійки слів для пояснення, кнопки «Головна» і форми, а ось для розважальних порталів можна використовувати графіку, flash-анімацію і навіть відеовставки.

Тепер ви знаєте, що таке помилка 404, як виправити виник «Page Not Found» і як вона важлива, а тому, якщо на вашому сайті таких помилок занадто багато – як мінімум потрібно оптимізувати їх, а як максимум – усунути.

Не хочете займатися всім цим самі? Поставте завдання фахівцям GS4B – всі помилки на сайті будуть виправлені максимально швидко!